Wednesday 5 August 2015

Catatan : Aktiviti Hari Minggu

Setiap orang melakukan pelbagai aktiviti pada cuti hujung minggu. Tulis catatan tentang aktiviti-aktiviti yang berfaedah.

Sabtu, 20 Mac 2015

6 pagi
                Saya bangun dari tidur dan terus mandi. Selepas itu, saya berjemaah bersama keluarga. Kemuadian, saya pergi ke dapur untuk membantu ibu menyediakan sarapan.

7.30 pagi

                Saya dan adik serta ayah berjogging di taman rekreasi. Kami berjoging untuk menyihatkan badan dan menenangkan fikiran. Selepas  berjoging, kami berehat seketika di pondok sambil berbual-bual.

8.30 pagi

                Kami tiba di rumah dan terus bersarapan. Selesai sarapan,saya membantu ibu mengemas meja.

10.00 pagi

                Saya membantu ibu menjemur pakaian. Setelah siap, saya mengulangkaji pelajaran serta menyiapkan kerja sekolah. Abang membantu saya menyiapkan kerja sekolah.

                Usai menyiapkan kerja sekolah, ibu membenarkan saya berehat seketika. saya mengambil peluang ini dengan menonton televisyen bersama abang dan adik-adik saya.

2.00 petang

                Selepas makan tengahari, saya solat zohor. Sesudah itu, ayah mengajak saya sekeluarga ke Mesra Mall. Di sana, saya bermain badminton dengan ayah. Ibu pula sibuk membeli belah di Pasaraya TMC.

5.00 petang

                Selepas solah Asar, saya bermain bola sepak bersama-sama kawan-kawan saya. Kami bermain bola sepak sehingga lewat petang.

                Selepas penat bermain, saya pulang ke rumah untuk mandi. Saya bersiap-siap untuk ke masjid bersama ayah.

7.20 malam

                Saya mengikut ayah pergi ke masjid. Ibu dan adik juga mengikut kami ke masjid. Di masjid, saya melihat ramai jemaah yang ingin solah maghrib berjemaah. Saya berjumpa dengan kawan baik saya di masjid. Dia juga datang ke masjid bersama ahli keluarganya.

9.00 malam

                Kami sekeluarga pulang dari masjid. Selepas itu, saya bersama keluarga makan malam. Selesai makan, saya mengulangkaji pelajaran. Selepas mengulangkaji, saya mengemas buku dan menyalin jadual kerana esok adalah hari persekolahan.

10.30 malam.


                Saya masuk ke dalam bilik untuk tidur. Saya membaca doa sebelum tidur.

77 comments:

  1. Nice but so easy essay.sorry😬😬😬but niceπŸ‘πŸ»

    ReplyDelete
  2. sooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeasy

    ReplyDelete
  3. you also the same thing

    ReplyDelete
  4. Perfect for my UPSR exam tomorrow!! THANKS! Wish me luck

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good luck monkey

      Delete
    2. Are you sure ? You write a karangan like this in UPSR ? It's a karangan that not really good.(in my option)I think you can't take high marks with this karangan. Cause really not seriously good actually I wanted to said that its BAD!!!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Angela Kuar..Pandai nye kau...mesti pa die tak tulis sebijik cam nieee...AOUI..#NAAAATIIZEEN...Plus..jangan cakap karangan org lain 'BAD'..Kalau kau tolong die buat karangan yang lebih baik..kan lagi bagus..Kalau kau Hina..
      1.Kau dapat dosa
      2.Aku benci kau
      3.Aku benci kau
      4.Allah tak memberi keberkatan kepada kau..

      Delete
  5. karangan yang amat baik. terima kasih

    ReplyDelete
  6. good���

    ReplyDelete
  7. karangan yang menarik

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Catatan yg bagus.... Membantu saya utk menyiapkan kerja rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg bagi markah29 May 2017 at 20:23

      21/25

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. kerja rumah saya sudah siap

      Delete
    4. siap kerja sekolah aku. THANK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Reply

      Unknown17 January 2020 at 05:38
      Sudah cikgu suruh buat yang betul yang benar kalau tidak dosa

      Reply

      Delete
  10. Karangan ni ada yang x kena sikit. Isinya tak padat tetapi panjang.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. So easy and short.So sorry!

    ReplyDelete
  14. Sesuai untuk murid sk ..sesuaikan dengan murid tahab tertentu

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Karangan ini sangat ��

    ReplyDelete
  17. You are a good essay writer πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    ReplyDelete
  18. Terima kasih πŸ˜„ disebabkan karangan ini saya dapat menyiapkan kej sekolah saya

    ReplyDelete
  19. Terima kasih πŸ˜„ disebabkan karangan ini saya dapat menyiapkan kej sekolah saya

    ReplyDelete
  20. Terima kasih πŸ˜„ disebabkan karangan ini saya dapat menyiapkan kej sekolah saya

    ReplyDelete
  21. Kalau takde ni... matilah...aku tak siap kerja sekolah aku. THANK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  22. Sudah cikgu suruh buat yang betul yang benar kalau tidak dosa

    ReplyDelete
  23. Why are people swearing in da comments XDDD

    ReplyDelete
  24. Thank you..nsib baik ad krngn nieπŸ˜‰

    ReplyDelete
  25. ni ada yang x kena sikit. Isinya tak padat tetapi panjang.

    Reply

    Unknown18 May 2018 at 19:59
    Catatan bagus

    Reply

    Unknown4 July 2018 at 03:41
    This comment has been removed by the author.

    Reply

    Anonymous9 August 2018 at 05:27
    This comment has been removed by a blog administrator.

    Reply

    Anonymous21 September 2018 at 02:02
    So easy and short.So sorry!

    Reply

    Saladin3 January 2019 at 16:43
    Sesuai untuk murid sk ..sesuaikan dengan murid tahab tertentu

    Reply

    Unknown10 January 2019 at 21:36
    This comment has been removed by the author.

    Reply

    Unknown10 January 2019 at 21:38
    Yasmeen.....

    Reply

    Anonymous13 February 2019 at 08:33
    Good essay

    Reply

    Unknown19 June 2019 at 00:21
    Karangan ini sangat ��

    Reply

    www.worthless.com8 July 2019 at 04:27
    You are a good essay writer πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    Reply

    Unknown8 July 2019 at 08:27
    Terima kasih πŸ˜„ disebabkan karangan ini saya dapat menyiapkan kej sekolah saya

    Reply

    Unknown8 July 2019 at 08:28
    Terima kasih πŸ˜„ disebabkan karangan ini saya dapat menyiapkan kej sekolah saya

    Reply

    Unknown8 July 2019 at 08:28
    Terima kasih πŸ˜„ disebabkan karangan ini saya dapat menyiapkan kej sekolah saya

    Reply

    Unknown13 January 2020 at 04:01
    Kalau takde ni... matilah...aku tak siap kerja sekolah aku. THANK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply

    Unknown17 January 2020 at 05:38
    Sudah cikgu suruh buat yang betul yang benar kalau tidak dosa

    Reply

    Anonymous19 June 2020 at 18:01
    Why are people swearing in da comments XDDD

    Reply

    Unknown26 July 2020 at 04:07
    thank you......

    Reply

    Unknown25 September 2020 at 19:21
    Thank you..nsib baik ad krngn nieπŸ˜‰

    Reply

    Unknown3 December 2020 at 03:30
    Bagus

    Reply

    Unknown6 April 2021 at 03:16
    NOT GOOD

    Reply

    Unknown6 April 2021 at 03:16
    HAHAHA

    Reply
    Replies

    Unknown6 April 2021 at 03:19
    HHHHHHAAAAAAAAAAAAA

    Reply

    Unknown6 April 2021 at 03:20
    OK GOOD LA

    Reply



    Home
    View web version

    ReplyDelete
  26. Nasib ada ni kalau tak kerja sekolah tak

    ReplyDelete
  27. tqπŸ™‚πŸ‘πŸ»

    ReplyDelete