Thursday 12 February 2015

Karangan Pengalaman : Lawatan Ke Pameran Buku

Soalan : Pada cuti minggu lepas, kamu telah pergi ke sebuah pameran buku dengan keluarga kamu. Tulis karangan tentang lawatan ini.

  Pada hari Sabtu yang lepas, keluarga saya telah pergi ke pameran buku. Tujuannya adalah untuk menambahkan pengetahuan saya dan keluarga saya.

  Apabila tiba di tempat pameran, keadaan disana sungguh riuh rendah. Pelbagai jenis buku dipamerkan. Antaranya ialah buku cerita, majalah dan sebagainya.

  Saya membaca sinopsis buku yang dipilih. Saya membeli buku-buku disitu dengan diskaun sehingga 80%. Terdapat juga syarikat yang menjual buku dengan harga runtuh.

  Pelbagai pertandingan dipertandingkan di pameran itu. Antaranya ialah pertandingan Cabutan Bertuah, pertandingan pidato dan sebagainya. Saya menyertai pertandingan Cabutan Bertuah. Saya memenangi pertandingan itu dan mendapat sebuah hampert serta wang tunai berjumlah RM100. Keluarga saya mengucapkan tahniah kepada saya.

  Pelbagai perkara menarik berlaku disini. Banyak syarikat penerbitan termasuk syarikat antarabangsa disini. Ini sungguh berbeza dengan pameran yang kami pernah hadiri. Anggota keluarga saya memberikan pendapat yang sungguh positif.

  Kami pulang pada pukul empat petang. Saya berasa sedih untuk meninggalkan pameran buku ini tetapi gembira kerana dapat membeli banyak buku. Saya berharap banyak lagi pameran buku seperti ini diadakan pada masa akan datang.




30 comments:

  1. Terima kasih atas karangan itu 😃

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas karangan atu

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas karangan atu

    ReplyDelete
  4. Karangan in I sungguh buruk.!!!!

    ReplyDelete
  5. Karangan in I sungguh buruk.!!!!

    ReplyDelete
  6. tulis la karangan pt3 dapat duwet?

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Apahal buruk pulak.aku tengok cantik je karangan tu

      Delete
    2. Cuba kamu tulis.... Jangan kasih buruk karangan orang

      Delete
  8. FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF*******************CCCCCCCCKKKKKKK!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. pendek karangan kau,tapi bagus

    ReplyDelete
  10. lawalh karangan isi bnyak karangan pndek mngkin kau blh tmbh lgi sikit ayat

    ReplyDelete
  11. MALAY PEOPLE IS WEIRD DOH...............

    ReplyDelete
  12. Why some of the comments got so many grammatical errors in their texts but still complaining others karangan is bad... Anyways this essay really helps me. Karangan anda sungguh baik dan telah memberikan saya koncep untuk menulis karangan tersebut. Terima kasih.

    ReplyDelete
  13. bagus karangan awak

    ReplyDelete
  14. Very nice lah ..........its good

    ReplyDelete
  15. walaupun karangan kamu pendek tetapi karangan kamu membantuku membuat karangan, terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Hai disana oke je karangan nim ,tapi aku suggest korang yang mana tak suka better tak payah ambik contoh ,rakyat Malaysia sepatutnya menyokong nim nak jadi ahli panel pembangkang ke pulak

    ReplyDelete
  17. Bodoh ke cikgu ini tulis karangan yang pendik punda mavene 😠😠😠😠

    ReplyDelete
  18. Terima kasih karangan kamu. Karangan kamu memberi idea kepada saya untuk menulis karangan.

    ReplyDelete
  19. bacotttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    ReplyDelete