Thursday 8 January 2015

Lengkapkan Cerita

Soalan : Lengkapkan cerita di bawah.

Aku dan beberapa orang rakan baru sahaja sampai di pantai itu. Kami terus mencari tempat untuk berehat, tiba-tiba...

 Aku dan beberapa orang rakan baru sahaja sampai di pantai itu. Kami terus mencari tempat untuk berehat, tiba-tiba aku ternampak seorang kanak-kanak tenggelam timbul di permukaan air. Aku juga ternampak tangan kanak-kanak tersebut terkapai-kapai seperti sedang lemas.

  Aku menjerit meminta bantuan sambil berenang ke arah kanak-kanak itu. Dengan pantas aku menarik tangan kanak-kanak itu dan berenang ke pantai semula.

  Orang ramai yang berada di situ membantu saya mengangkut kanak-kanak itu. Seterusnya kanak-kanak itu diberi bantuan kecemasan. Seketika kemudian kanak-kanak itu mula sedar walaupun nampak lemah.

  Bapa kanak-kanak itu mengucapkan terima kasih kepada aku kerana menyelamatkan anak beliau. Peristiwa ini memberi pengajaran kepada aku agar lebih berhati-hati pada masa akan datang. Aku bersyukur dengan pengetahuan berenang aku, aku mampu menyelamatkan orang lain.

  Aku dan kawan-kawanku membatalkan hasrat untuk terus berkelah di situ. Selepas menikmati bekalan yang dibawa, kami terus pulang kerumah.

17 comments: